Ce pretuim, cat pretuim atunci cand pretuim?

Pretuirea face referire la atentia, interesul, dedicarea, devotamentul, ajutorul si altele, pe care le acordam persoanei de langa noi.

Ar trebui sa pretuim lucrurile, situatiile, sentimentele traite, oricat de mici ca dimensiune si durata ar fi acestea. Pentru ca uneori nu mai ajungem sa le traim, ci doar ne gandim la ele.

Nu trebuie sa existe o zi de celebrare a aprecierii celor din jurul nostru, ci pretuirea trebuie sa se manifeste permanent si intr-o maniera pura, naturala.

„Cauta la cine te pretuieste, cat de curata e inima, nu cat de inalt e gandul.” ~ Nicolae Iorga

Exista in oameni mai multe lucruri de admirat decat de dispretuit.” ~ Albert Camus

2 gânduri despre „Ce pretuim, cat pretuim atunci cand pretuim?

  1. titlul mi/a atras atentia. suna foarte bine si e un joc interesant de cuvinte. cat despre adevarul postarii… ce sa mai, a considera de nepretuit si ceea ce are pret e ceva care tine de domeniul fantasticului, parca nu tine de uman. daca am ajunge sa fim atat de generosi, am fi ingeri…
    si/ar fi tare bine! 🙂

    1. 🙂 Multumesc! E adevarat, pare cam ireal sa pretuim totul… insa macar anumitor persoane si situatii din viata noastra trebuie, la momentul respectiv, sa le acordam mai multa pretuire. Dar aceasta nu inseamna ca trebuie sa se manifeste fortat… trebuie sa vina de la sine. Iar generozitatea consta si in dedicare pentru celalalt…

      Cred ca, daca am oferi mai multa apreciere lumii, am fi considerati altfel, am fi priviti intr-o alta maniera… ar insemna ca ne pasa de ceea ce se intampla in jur, de ceea ce se intampla cu celalalt, am reactiona pur si simplu, pentru a directiona lucrurile spre ceva mai bun si mai de folos pentru cel care are nevoie de acestea.

Lasă un răspuns

