Quiproquo

de Ion Minulescu

Azi nu-ti spun decat ca te iubesc…
Dar cat timp te voi iubi nu stiu –
Maine, noul meu roman pe care-l scriu
Poate nu voi mai fi dornic sa-l sfarsesc…

Dar cum eu voi fi-ntregit de tine,
Marea bucurie de-a ma sti iubit
Va lungi romanul meu la infinit
Numai daca tu mi-l vei citi la fel cu mine…

Dar tu, vai!…
Nu-mi vei citi decat o fila –
Prima fila –
Fila cu-al tau nume,
Care va produce oarecare valva-n lume,
Ca o noua prorocire de Sibila…

Eu, in schimb, mi-l voi citi mereu,
Pana ce, -ntr-o buna zi,
Eroina din romanul meu va-nnebuni –
Si cuminte voi ramane numai eu!…
Iata!…
Eu ti-am spus tot ce gandesc…
Dar tu, daca crezi ca stii ceva mai mult,
Spune-mi tot ce stii –
Ca eu te-ascult…
Poate-mi voi sfarsi romanul,
Fara sa te mai iubesc!…

 

Lasă un răspuns

